Freitag, September 22, 2006

A pizza for free can change your life / Dan Australian

ENGLISH VERSION (Deutsche Ausgabe: siehe unten)


Free pizza is normally something nice but not that special to write a blog about it…but in June at a music festival (NUKE) a pizza for free changed my life – I met Dan from Australia. We had a short talk while we were waiting for the freshly made spinach-mozzarella-pizza and I found out that he was a world traveller and at once I was totally interested in his journeys. He gave me his card with e-mail-, blog- and flickr-address and so it came that I invited him to stay at my house when he wanted to go by bike from St. Pölten to Vienna.
Two days after the festival Dan arrived at Berndorf my hometown, first wanted to stay just for a night and in the end left after 5 days.
Then he rode to Vienna and fell in love with our wonderful capital, the city of Mozart, Sissi and Waltz. (…haha)
But now in September he came back to Berndorf to stay another five days at the Wildbergers.
I think we had loads of fun both times of his visits.
For my parents it was a pleasure to meet him, my mum was delighted by his cookeries, my dad could talk for hours about his journeys to the eastern European countries and for my brother Dan was a hero because he has been to Mongolia and Felix is the biggest Dschingis Khan fan I know.

All my friends* liked him a lot and we had so much fun together although he is 10 years older than we are and on such a different point of life.

So…Dear Dan I want to thank you for…

…being our best Australian cook ever!
…telling your travelling stories (especially about Japan)!
…showing me flickr and blogger!
…mediate between worried parents and getting adult, rebelling daughters!
…being a private English native speaker!
…being the best dancer Wr.Neustadt has ever seen!
…helping in confusing love situations!
…being so nice to my little brother!
…showing me that it is possible to keep a child in yourself when you’re an adult in a special way!
…helping me to believe in my dreams (world travelling) and finding my interests (photography and foreign languages) and especially to believe in realizing them!

I hope that we will ever stay in contact wherever we are and I’m sure we will meet again either in Austria again (we will in December...?!) or in some years in Australia or even anywhere else!

Dans Blog: http://thekevinbaconexperiment.blogspot.com/
Dans Flickr photopage: http://www.flickr.com/photos/monkeywithagun

*(and my English teacher Mr. Reindl! Greetings from her...she corrected that text a little for me -thanks!)


DEUTSCHE AUSGABE (English version: above)
Eine Gratis-Pizza ist normalerweise ganz nett aber eine nicht allzu spannende Sache, schon gar nicht dass man einen Blog darüber schreiben könnte…doch im Juni, auf einem Festival (NUKE) hat genau so eine Gratis-Pizza mein Leben verändert – ich traf Dan aus Australien. Wir plauderten bloß kurz als wir auf unsere frisch gebackene Spinat-Mozarella-Pizza warteten und als ich herausfand, dass er Weltreisender sei war ich natürlich sofort interessiert an seinen Reisen. Er gab mir ein Kärtchen mit seiner E-Mail-, Blog- und Flickr-Adresse und so lud ich ihn ein, wenn er auf dem Weg von St. Pölten nach Wien sei, bei mir eine Pause einzulegen und bot ihm ein freies Bett an.
Zwei Tage später kam Dan in Berndorf an, wollte zuerst nur eine Nacht bleiben und schlussendlich wurden es fünf Tage.
Dann fuhr er weiter nach Wien und verliebte sich in die wundervolle Hauptstadt, die Stadt von Mozart, Sissi und dem Walzer. (…haha!)
Im September kam er zurück nach Berndorf um noch einmal fünf Tage bei uns zu bleiben. Ich denke, dass wir beide Male riesigen Spaß hatten.
Meine Eltern waren begeistert von ihm, meine Mutter besonders von seinen Kochkünsten, mein Vater konnte Stunden lang über seine Reisen in die osteuropäischen Länder berichten und für meinen Bruder war Dan sowieso ein Held, da er schon einmal in der Mongolei gewesen ist und mein Bruder ein echter Dschingis Khan Fan ist. Alle meine Freunde hatten Dan total gern und wir hatten so viel Spaß gemeinsam obwohl er 10 Jahre älter ist als wir und an einem so anderem Punkt in seinem Leben steht.

Also …Lieber Dan ich möchte dir danken dafür, dass du …
…unser bester Koch – ever – warst!
…deine Reisegeschichten erzählt hast (besonders die über Japan)
…du mir Flickr und Blogger gezeigt hast!
…zwischen besorgten Eltern und erwachsen-werdenden, rebellierenden Töchtern vermittelt hast!
…ein privater Englisch-Native-Speaker warst!
…der beste Tänzer, den Wr. Neustadt je gesehen hatte warst!
…mir in verwirrenden Liebesgeschichten geholfen hast!
…so nett zu meinem kleinen Brudi warst!
…mir gezeigt hast, dass es möglich ist das Kind in sich in einet guten Art und Weise zu bewahren!
…mir zu helfen an meine Träume zu glauben (die Welt bereisen) und meine Interessen zu finden (Photographie und Fremdsprachen) und besonders daran zu glauben sie verwirklichen zu können!

Ich hoffe, dass wir, wo auch immer wir uns in der Welt gerade befinden, immer in Kontakt bleiben und uns entweder bald einmal in Österreich (...und zwar im Dezember!!!) oder in einigen Jahren in Australien oder sogar irgendwo anders in der Welt wieder sehen werden!

Dans Blog: http://thekevinbaconexperiment.blogspot.com/
Dans Flickr Photo-homepage: http://www.flickr.com/photos/monkeywithagun

1 Comments:

Blogger dan murphy said...

Awww.. shucks.. I'm blushing. No really.. Warm fuzzies all round. I'm a big fan of the free pizza too. You're a sweetheart Clara, and the best things in your life are yet to come.

Can't wait to see the snow on the Googlesipth thing-a-ma-jig.

11/08/2006 10:36 PM

 

Kommentar veröffentlichen

<< Home